wtorek, 30 maja 2017

Nowa ankieta pokazuje, jak konsumenci reagują na Microsoft po ataku WannaCry

Niedawny atak WannaCry stał się synonimem największego krachu bezpieczeństwa ostatnich mieisęcy, jeśli nie lat. W wyniku ofensywy ransomware zainfekowane zostało ponad 300 tys. komputerów w ponad setce krajów. Najwięcej ofiar to oczywiście komputery z systemami (zwłaszcza starymi) Windows.
Morning Consult przeprowadziło ankietę na 2148 osobach. Dotyczyła ona opinii na temat firmy Microsoft po ataku WannaCry. Wyniki są dość zaskakujące. Choć ponad połowa respondentów wyraziła pewien niepokój co do bezpieczeństwa platformy, tylko 25% osób uznało, że być może nie kupi produktu Microsoftu w przyszłości.
Znacznie większa grupa ludzi, bo 39% uznała, że ma dość ambiwalentne uczucia co do produktów giganta z Redmond, zaś 19% ludzi uznało wręcz, że atak WannaCry sprawił, że chętniej kupią oprogramowanie Microsoftu w przyszłości. Większość użytkowników obwiniała bowiem siebie, a nie produkty, za to, że dali złapać się na WannaCry.
Co istotne, 83% osób nadal widzi firmę jako porządną nawet mimo ostatniego ataku. Oznacza to, że marka Microsoftu nieszczególnie została nadszarpnięta przez ransomware WannaCry. Co więcej, widać to nawet na giełdzie, gdzie udziały Microsoftu wzrosły do 70 dolarów za pakiet. To pierwszy raz w 42-letniej historii firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz